REGULAMIN
SKLEPU INTERNETOWEGO
WWW.WILDPOSTER.PL
§ 1
POSTANOWIENIA
OGÓLNE
1. Sklep www.wildposter.pl działa na zasadach
określonych w niniejszym Regulaminie.
2. Regulamin określa warunki zawierania i
rozwiązywania Umów Sprzedaży Produktu oraz tryb postępowania reklamacyjnego, a
także rodzaje i zakres usług świadczonych drogą elektroniczną przez Sklep www.wildposter.pl,
zasady świadczenia tych usług, warunki zawierania i rozwiązywania umów o
świadczenie usług drogą elektroniczną.
3. Każdy Usługobiorca z chwilą podjęcia czynności
zmierzających do korzystania z Usług Elektronicznych Sklepu www.wildposter.pl zobowiązany
jest do przestrzegania postanowień niniejszego Regulaminu.
4. W sprawach nieuregulowanych w niniejszym
Regulaminie mają zastosowanie przepisy:
4.1. ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną z
dnia 18 lipca 2002 r.,
4.2. ustawy o prawach konsumenta z dnia 30 maja 2014 r.,
4.3. ustawy o
pozasądowym rozwiązywaniu sporów konsumenckich z dnia 23 września 2016
r.,
4.4. ustawy Kodeks cywilny z dnia 23 kwietnia 1964 r.
4.5. oraz inne właściwe przepisy prawa polskiego.
§ 2
DEFINICJE
ZAWARTE W REGULAMINIE
1. REGULAMIN – niniejszy regulamin Sklepu.
2. SKLEP – Sklep internetowy Usługodawcy działający pod
adresem www.wildposter.pl
3. USŁUGA ELEKTRONICZNA
– usługa świadczona drogą elektroniczną przez Usługodawcę na rzecz Usługobiorcy
za pośrednictwem Sklepu.
4. FORMULARZ KONTAKTOWY – formularz dostępny na stronie internetowej www.wildposter.pl
umożliwiający wysłanie wiadomości do Usługodawcy.
5. FORMULARZ ZAMÓWIENIA
– formularz dostępny na stronie internetowej www.wildposter.pl umożliwiający
złożenie Zamówienia.
6. NEWSLETTER
– Usługa Elektroniczna
pozwalająca Usługobiorcy na subskrybowanie i otrzymywanie na podany przez
Usługobiorcę adres e-mail bezpłatnych informacji pochodzących od Usługodawcy,
dotyczących Sklepu oraz dostępnych w nim Produktów.
7. SPRZEDAWCA, USŁUGODAWCA
– Karolina
Rębelska wykonująca działalność nierejestrowaną, adres do doręczeń: ul. Lubelska 8/28, 93-129 Łódź, adres
poczty elektronicznej (e-mail): pracownia@wildposter.pl
8. USŁUGOBIORCA – osoba fizyczna, osoba prawna albo jednostka
organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, której ustawa przyznaje
zdolność prawną korzystająca z Usługi Elektronicznej.
9. KLIENT – Usługobiorca, który zamierza zawrzeć lub zawarł
Umowę Sprzedaży ze Sprzedawcą.
10. KONSUMENT – osoba fizyczna, która dokonuje ze sprzedawcą
czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub
zawodową.
11. PRZEDSIĘBIORCA
– osoba fizyczna, osoba prawna i jednostka
organizacyjna niebędąca osobą prawną, której ustawa przyznaje zdolność prawną,
prowadząca we własnym imieniu działalność gospodarczą, działalność
nierejestrowaną lub zawodową.
12. PRODUKT – dostępna w Sklepie rzecz ruchoma albo usługa,
będąca przedmiotem Umowy Sprzedaży między Klientem a Sprzedawcą.
13. UMOWA SPRZEDAŻY
– Umowa Sprzedaży Produktu zawarta między Klientem, a Sprzedawcą za
pośrednictwem Sklepu.
14. ZAMÓWIENIE – oświadczenie woli Klienta stanowiące ofertę
zawarcia Umowy Sprzedaży Produktu ze Sprzedawcą.
15. CENA – wartość wyrażona w jednostkach pieniężnych,
którą Klient jest obowiązany zapłacić Sprzedawcy za Produkt.
§ 3
INFORMACJE
DOTYCZĄCE PRODUKTÓW ORAZ ICH ZAMAWIANIA
1. Sklep www.wildposter.pl prowadzi sprzedaż
detaliczną oraz hurtową Produktów za pośrednictwem sieci Internet.
2. Produkty oferowane w Sklepie są nowe, zgodne
z umową i zostały legalnie wprowadzone na rynek polski.
3. Informacje znajdujące się na stronach
internetowych Sklepu nie stanowią oferty w rozumieniu przepisów prawa. Klient,
składając Zamówienie, składa ofertę kupna określonego Produktu na warunkach
podanych w jego opisie.
4. Cena Produktu uwidoczniona na stronie internetowej
Sklepu podana jest w złotych polskich (PLN) i zawiera wszystkie składniki. Cena nie zawiera
kosztów dostawy.
5. Cena Produktu uwidoczniona na stronie Sklepu jest
wiążąca w chwili złożenia przez Klienta Zamówienia. Cena ta nie ulegnie zmianie
niezależnie od zmian cen w Sklepie, które mogą się pojawić w odniesieniu do
poszczególnych Produktów po złożeniu przez Klienta Zamówienia.
6. Sprzedawca w sposób jednoznaczny informuje
Klientów o Cenach jednostkowych oraz promocjach i obniżkach Cen Produktów. Obok
informacji o obniżce Produktu, Sprzedawca uwidacznia najniższą Cenę tego
Produktu, która obowiązywała w okresie 30 dni przed wprowadzeniem obniżki, a
jeśli Produkt jest oferowany do sprzedaży w okresie krótszym niż 30 dni –
Sprzedawca uwidacznia najniższą Cenę Produktu, która obowiązywała w okresie od
dnia rozpoczęcia oferowania tego Produktu do sprzedaży do dnia wprowadzenia
obniżki.
7. Zamówienia można składać:
7.1. poprzez witrynę internetową za pomocą Formularza
Zamówień (Sklep www.wildposter.pl) – 24 godziny na dobę przez cały rok,
7.2. za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: pracownia@wildposter.pl
8. Warunkiem złożenia Zamówienia w Sklepie przez
Klienta jest zapoznanie się z Regulaminem i akceptacja jego postanowień w
czasie składania Zamówienia.
9. Produkty w promocji (wyprzedaży) posiadają
limitowaną liczbę sztuk i Zamówienia na nie będą realizowane według kolejności
ich wpływania aż do wyczerpania się zapasów danego Produktu.
§ 4
ZAWARCIE
UMOWY SPRZEDAŻY
1. Do zawarcia Umowy Sprzedaży, niezbędne jest
wcześniejsze złożenie przez Klienta Zamówienia udostępnionymi przez Sprzedawcę
sposobami, zgodnie z § 3 pkt 7 oraz 9 Regulaminu.
2. Po złożeniu Zamówienia Sprzedawca niezwłocznie potwierdza
jego otrzymanie.
3. Potwierdzenie przyjęcia Zamówienia, o którym mowa
w pkt 2 niniejszego paragrafu powoduje związanie Klienta jego Zamówieniem.
Potwierdzenie otrzymania Zamówienia następuje poprzez przesłanie wiadomości
e-mail.
4. Potwierdzenie otrzymania Zamówienia zawiera:
4.1. potwierdzenie wszystkich istotnych elementów
Zamówienia,
4.2. formularz odstąpienia od umowy,
4.3. niniejszy Regulamin zawierający pouczenie o prawie
do odstąpienia od umowy.
5. Z chwilą otrzymania przez Klienta wiadomości
e-mail, o której mowa w pkt 4 niniejszego paragrafu, zostaje zawarta Umowa
Sprzedaży między Klientem, a Sprzedawcą.
6. Każda Umowa Sprzedaży będzie potwierdzana dowodem
zakupu (faktura bez VAT), który będzie dołączany do Produktu i/lub wysyłany
pocztą elektroniczna na adres mailowy Klienta podany w Formularzu Zamówienia.
§ 5
SPOSOBY
PŁATNOŚCI
1. Sprzedawca udostępnia płatność za pośrednictwem
elektronicznego systemu płatności (HotPay, BLIK).
2. W przypadku płatności za pośrednictwem
elektronicznego systemu płatności Klient dokonuje zapłaty przed rozpoczęciem
realizacji Zamówienia. Elektroniczny system płatności umożliwia dokonanie
płatności za pomocą karty kredytowej lub szybkiego przelewu z wybranych
polskich oraz zagranicznych banków.
3. Klient zobowiązany jest do dokonania zapłaty Ceny
z tytułu Umowy Sprzedaży w terminie 7 dni roboczych od dnia jej zawarcia, chyba
że Umowa Sprzedaży stanowi inaczej.
4. Produkt zostanie wysłany dopiero po jego
opłaceniu.
§ 6
KOSZT,
TERMIN I SPOSOBY DOSTAWY PRODUKTU
1. Koszty dostawy Produktu, które pokrywa Klient, są
ustalane w trakcie procesu składania Zamówienia i są uzależnione od wyboru
sposobu płatności oraz sposobu dostawy zakupionego Produktu.
2. Na termin dostawy Produktu składa się czas
kompletowania Produktu oraz czas dostawy Produktu przez przewoźnika:
2.1. czas kompletowania Produktów wynosi od 1 do 7 dni
roboczych od momentu pozytywnej autoryzacji transakcji przez elektroniczny
system płatności,
2.2. dostawa Produktów stanowiących rzeczy ruchome
przez przewoźnika następuje w terminie przez niego deklarowanym tj. od 1 do 2
dni roboczych od momentu nadania przesyłki (dostawa następuje wyłącznie w dni
robocze z wyłączeniem sobót, niedziel i świąt).
3. Zakupione w Sklepie Produkty są wysyłane na
terenie Polski oraz za granicę za pośrednictwem paczkomatów (InPost) lub firmy
kurierskiej.
§ 7
REKLAMACJA
Z TYTUŁU BRAKU ZGODNOŚC PRODUKTU Z UMOWĄ
1. Podstawa i zakres odpowiedzialności Sprzedawcy
wobec Klienta będącego Konsumentem lub podmiotem, o którym mowa w § 10
Regulaminu z tytułu braku zgodności Produktu z umową są określone w ustawie o
prawach konsumenta z dnia 30 maja 2014 r.
2. Podstawa i zakres odpowiedzialności Sprzedawcy
wobec Klienta będącego Przedsiębiorcą, o którym mowa w § 9 z tytułu rękojmi są określone
w ustawie Kodeks cywilny z dnia 23 kwietnia 1964 r.,
3. Sprzedawca jest odpowiedzialny wobec Klienta
będącego Konsumentem lub podmiotem, o którym mowa w § 10 Regulaminu za brak
zgodności Produktu z umową istniejący w chwili dostarczenia Produktu i ujawniony
w ciągu 2 lat od tej chwili, chyba że termin przydatności Produktu określony
przez Sprzedawcę lub osoby działające w jego imieniu jest dłuższy,
4. Zawiadomienia o braku zgodności Produktu z umową oraz
zgłoszenie odpowiedniego żądania można dokonać za pośrednictwem poczty
elektronicznej na adres: reklamacje@wildposter.pl lub pisemnie na adres:
ul. Lubelska 8/28, 93-129 Łódź.
5. W powyższej wiadomości w formie pisemnej lub
elektronicznej należy podać jak najwięcej informacji i okoliczności dotyczących
przedmiotu reklamacji, w szczególności rodzaj i datę wystąpienia
nieprawidłowości oraz dane kontaktowe. Podane informacje znacznie ułatwią i
przyspieszą rozpatrzenie reklamacji przez Sprzedawcę,
6. Dla oceny niezgodności Produktu z umową, Konsument
lub podmiot, o którym mowa w § 10 Regulaminu mają obowiązek udostępnić Produkt
Sprzedawcy, a Sprzedawca zobowiązany jest do odebrania go na swój koszt.
7. Sprzedawca ustosunkuje się do żądania Klienta
niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od momentu zgłoszenia reklamacji.
8. W przypadku reklamacji Klienta będącego
Konsumentem lub podmiotem, o którym mowa w § 10 Regulaminu – nierozpatrzenie
reklamacji w terminie 14 dni od jej zgłoszenia jest jednoznaczne z jej
uwzględnieniem.
9. Klient będący
Konsumentem lub podmiotem, o którym mowa w § 10 może żądać w pierwszej
kolejności wymiany lub naprawienia Produktu przez Sprzedawcę. Obniżenia ceny
oraz odstąpienia od umowy Klient może żądać wyłącznie w przypadkach wskazanych
w ustawie o prawach konsumenta z dnia 30 maja 2014 r. (m.in. w przypadku, gdy
niezgodność towaru z umową jest istotna, gdy Sprzedawca odmówił doprowadzenia
towaru do zgodności z umową lub gdy brak zgodności towaru z umową występuje
nadal, pomimo że sprzedawca próbował już doprowadzić towar do zgodności z umową).
10. W związku z uzasadnioną reklamacją Klienta
będącego Konsumentem lub podmiotem, o którym mowa w § 10 Regulaminu Sprzedawca
odpowiednio:
a) pokrywa koszty naprawy lub wymiany oraz ponownego
dostarczenia Produktu do Klienta,
b) obniża cenę Produktu (obniżona Cena musi
pozostawać w proporcji Ceny towaru zgodnego z umową do towaru niezgodnego z
umową) i zwraca Konsumentowi lub podmiotowi, o którym mowa w § 10
wartość obniżonej Ceny najpóźniej w terminie 14 dni od otrzymania oświadczenia
o obniżeniu Ceny od Konsumenta lub podmiotu, o którym mowa w § 10,
c) w przypadku odstąpienia od umowy przez Konsumenta
lub podmiot, o którym mowa w § 10 – Sprzedawca zwraca mu Cenę Produktu
najpóźniej w terminie 14 dni od dnia otrzymania zwracanego towaru lub dowodu
jego odesłania. W razie odstąpienia od umowy, Konsument lub podmiot, o którym
mowa w § 10 zobowiązany jest niezwłocznie zwrócić towar do Sprzedawcy na koszt
Sprzedawcy.
2. Odpowiedź
na reklamację jest przekazywana na papierze lub innym trwałym nośniku np.
wiadomość mailowa lub SMS.
§ 8
PRAWO
ODSTĄPIENIA OD UMOWY
1. Z zastrzeżeniem pkt 10 niniejszego paragrafu, Klient będący jednocześnie
Konsumentem lub podmiotem, o którym mowa w § 10 Regulaminu, który zawarł umowę
na odległość, może od niej odstąpić bez podania przyczyn, składając stosowne
oświadczenie w terminie 14 dni. Do zachowania tego terminu wystarczy wysłanie
udostępnionego przez Sklep oświadczenia o odstąpieniu od umowy.
2. W razie odstąpienia od umowy, Umowa Sprzedaży jest
uważana za niezawartą, a Konsument lub podmiot, o którym mowa w § 10 Regulaminu
mają obowiązek zwrócić Produkt Sprzedawcy lub przekazać go osobie upoważnionej
przez Sprzedawcę do odbioru niezwłocznie, jednak nie później niż 14 dni od
dnia, w którym odstąpił od umowy, chyba że Sprzedawca zaproponował, że sam
odbierze Produkt. Do zachowania terminu wystarczy odesłanie Produktu przed jego
upływem.
3. W przypadku odstąpienia od Umowy Sprzedaży należy
dokonać zwrotu Produktu na adres: ul.
Lubelska 8/28, 93-129 Łódź.
4. Konsument lub podmiot, o którym mowa w § 10
Regulaminu, ponoszą odpowiedzialność za zmniejszenie wartości Produktu będące
wynikiem korzystania z niego w sposób wykraczający poza konieczny do
stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania Produktu, chyba że Sprzedawca nie
poinformował Konsumenta lub podmiotu, o którym mowa w § 10 o sposobie i
terminie wykonania prawa odstąpienia od umowy, a także nie udostępnił mu wzoru
formularza odstąpienia od umowy. W celu stwierdzenia charakteru, cech i
funkcjonowania Produktów Konsument lub podmiot, o którym mowa w § 10
Regulaminu, powinni obchodzić się z Produktami i sprawdzać je tylko w taki sam
sposób, w jaki mogliby to zrobić w sklepie stacjonarnym.
5. Z zastrzeżeniem pkt 6 oraz 8 niniejszego
paragrafu, Sprzedawca dokona zwrotu wartości Produktu wraz z kosztami jego
dostawy przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył Konsument,
chyba że Konsument lub podmiot, o którym mowa w § 10 Regulaminu, wyraźnie
zgodzili się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla nich z żadnymi
kosztami. Z zastrzeżeniem pkt 7 niniejszego paragrafu, zwrot nastąpi
niezwłocznie, a najpóźniej w terminie 14 dni od momentu otrzymania przez
Sprzedawcę oświadczenia o odstąpieniu od Umowy Sprzedaży.
6. Jeżeli Konsument lub podmiot, o którym mowa w § 10
Regulaminu, wybrali sposób dostawy Produktu inny niż najtańszy zwykły sposób
dostarczenia oferowany przez Sklep, Sprzedawca nie jest zobowiązany do zwrotu
im, poniesionych przez nich dodatkowych kosztów.
7. Jeżeli Sprzedawca nie zaproponował, że sam
odbierze Produkt od Konsumenta lub podmiotu, o którym mowa w § 10 Regulaminu,
może wstrzymać się ze zwrotem płatności otrzymanych od Konsumenta do chwili
otrzymania rzeczy z powrotem lub dostarczenia przez Konsumenta lub podmiot, o
którym mowa w § 10 Regulaminu, dowodu jej odesłania, w zależności od tego,
które zdarzenie nastąpi wcześniej.
8. Konsument lub podmiot, o którym mowa w § 10
Regulaminu, odstępujący od Umowy Sprzedaży, zgodnie z pkt 1 niniejszego
paragrafu, ponoszą jedynie koszty odesłania Produktu do Sprzedawcy.
9. Termin czternastodniowy, w którym Konsument lub
podmiot, o którym mowa w § 10 Regulaminu, mogą odstąpić od umowy, liczy się:
9.1. dla umowy, w wykonaniu której Sprzedawca wydaje
Produkt będąc zobowiązanym do przeniesienia jego własności – od dnia, w którym
Konsument lub podmiot, o którym mowa w § 10 Regulaminu (lub wskazana przez nich
osoba trzecia inna niż przewoźnik) objął Produkt w posiadanie,
9.2. dla umowy, która obejmuje wiele Produktów które są
dostarczane osobno, partiami lub w częściach – od objęcia w posiadanie
ostatniego Produktu, jego partii lub części,
9.3. dla umowy polegającej na regularnym dostarczaniu
Produktu przez czas oznaczony – od objęcia w posiadanie pierwszego z Produktów,
9.4. dla pozostałych umów – od dnia zawarcia umowy.
10. Prawo odstąpienia od umowy zawartej na odległość
nie przysługuje Konsumentowi lub podmiotowi, o którym mowa w § 10 Regulaminu, w
wypadku Umowy Sprzedaży:
10.1.
w której
przedmiotem świadczenia jest towar nieprefabrykowany, wyprodukowany według
specyfikacji konsumenta lub służący zaspokojeniu jego zindywidualizowanych
potrzeb,
10.2.
w której
przedmiotem świadczenia jest towar dostarczany w zapieczętowanym opakowaniu,
którego po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia
lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po
dostarczeniu,
10.3.
w której
przedmiotem świadczenia są towary, które po dostarczeniu, ze względu na swój
charakter, zostają nierozłącznie
połączone z innymi rzeczami,
10.4.
o świadczenie
usług, za które Konsument jest zobowiązany do zapłaty ceny, jeżeli
przedsiębiorca wykonał w pełni usługę za wyraźną i uprzednią zgodą Konsumenta,
który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu
świadczenia przez przedsiębiorcę utraci prawo odstąpienia od umowy i przyjął to
do wiadomości,
10.5.
w której
przedmiotem świadczenia jest towar ulegający szybkiemu zepsuciu lub mający
krótki termin przydatności do użycia.
11. Prawo odstąpienia od Umowy Sprzedaży przysługuje
zarówno Sprzedawcy, jak i Klientowi, w przypadku niewykonania przez drugą
stronę umowy swojego zobowiązania w terminie ściśle określonym.
§ 9
POSTANOWIENIA
DOTYCZĄCE PRZEDSIĘBIORCÓW (B2B)
1. W niniejszym paragrafie zawarto postanowienia
dotyczące wyłącznie przedsiębiorców nieobjętych ochroną wynikającą z Ustawy o
prawach konsumenta, o której mowa w § 10 Regulaminu.
2. Sprzedawcy przysługuje prawo odstąpienia od Umowy
Sprzedaży zawartej z Klientem niebędącym Konsumentem w terminie 14 dni roboczych
od dnia jej zawarcia. Odstąpienie od Umowy Sprzedaży w tym wypadku może
nastąpić bez podania przyczyny i nie rodzi po stronie Klienta niebędącego
Konsumentem żadnych roszczeń w stosunku do Sprzedawcy.
3. Sprzedawca ma prawo ograniczyć w stosunku do
Klientów niebędących Konsumentami udostępnione przez niego sposoby płatności, w
tym także wymagać dokonania przedpłaty części bądź całości ceny sprzedaży bez
względu na wybrany przez Klienta sposób płatności oraz fakt zawarcia Umowy
Sprzedaży.
4. Korzyści i ciężary związane z Produktem oraz
niebezpieczeństwo przypadkowej utraty lub uszkodzenia Produktu przechodzą na
Klienta niebędącego Konsumentem z chwilą wydania przez Sprzedawcę Produktu
przewoźnikowi. Sprzedawca w takim wypadku nie ponosi odpowiedzialności za
utratę, ubytek lub uszkodzenie Produktu powstałe od momentu przyjęcia Produktu
do przewozu aż do wydania go Klientowi, jak również za opóźnienie w przewozie
przesyłki.
5. W przypadku wysłania Produktu do Klienta za
pośrednictwem przewoźnika Klient niebędący Konsumentem jest zobowiązany zbadać
przesyłkę w czasie i w sposób przyjęty przy przesyłkach tego rodzaju. Jeżeli
stwierdzi, że w czasie przewozu nastąpił ubytek lub uszkodzenie Produktu,
obowiązany jest dokonać wszelkich czynności niezbędnych do ustalenia
odpowiedzialności przewoźnika.
6. Usługodawca może wypowiedzieć umowę o świadczenie
Usługi Elektronicznej ze skutkiem natychmiastowym i bez wskazywania przyczyn
poprzez przesłanie Usługobiorcy niebędącemu Konsumentem oświadczenia o
wypowiedzeniu.
§ 10
POSTANOWIENIA
DOTYCZĄCE PRZEDSIĘBIORCÓW NA PRAWACH KONSUMENTÓW
1.
Przedsiębiorca prowadzący jednoosobową działalność gospodarczą (niniejszy
paragraf nie dotyczy spółek handlowych) jest objęty ochroną przewidzianą Ustawą
o prawach konsumenta pod warunkiem, że umowa, którą zawiera ze Sprzedawcą jest
bezpośrednio związana z jego działalnością gospodarczą, ale z treści tej umowy
wynika, że nie ma ona dla niego charakteru zawodowego, wynikającego w
szczególności z przedmiotu wykonywanej przez niego działalności gospodarczej.
2.
Osoba prowadząca działalność gospodarczą, o której mowa w pkt 1
niniejszego paragrafu jest objęta ochroną wyłącznie w zakresie:
2.1. niedozwolonych
postanowień umownych,
2.2. odpowiedzialności z
tytułu braku zgodności Produktu z umową,
2.3. prawa odstąpienia od
umowy zawartej na odległość,
2.4. zasad dotyczących umowy
o dostarczanie treści cyfrowej lub usługi cyfrowej.
3.
Przedsiębiorca, o którym mowa w pkt 1 niniejszego paragrafu traci uprawnienia
z tytułu ochrony konsumenckiej w przypadku, gdy Umowa Sprzedaży, którą zawarł
ze Sprzedawcą posiada charakter zawodowy, który jest weryfikowany na podstawie
wpisu tego przedsiębiorcy w Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej
Rzeczypospolitej Polskiej, w szczególności wskazanych tam kodów Polskiej
Klasyfikacji Działalności.
4.
Przedsiębiorcy, o których mowa w pkt 1 niniejszego paragrafu nie są objęci
ochroną instytucjonalną zapewnioną dla Konsumentów przez powiatowych rzeczników
praw konsumenta jak również Prezesa UOKiK.
§ 11
RODZAJ I
ZAKRES USŁUG ELEKTRONICZNYCH
1. Usługodawca umożliwia za pośrednictwem Sklepu
korzystanie z Usług Elektronicznych takich jak:
1.1. zawieranie Umów Sprzedaży Produktu,
1.2. Newsletter,
1.3. wysłanie wiadomości za pośrednictwem Formularza
Kontaktowego.
2. Świadczenie Usług Elektronicznych na rzecz
Usługobiorców w Sklepie odbywa się na warunkach określonych w Regulaminie.
3. Usługodawca ma prawo do zamieszczania na stronie
internetowej Sklepu treści reklamowych. Treści te, stanowią integralną część
Sklepu i prezentowanych w nim materiałów.
§ 12
WARUNKI
ŚWIADCZENIA I ZAWIERANIA UMÓW O ŚWIADCZENIE USŁUG ELEKTRONICZNYCH
1. Świadczenie Usług Elektronicznych określonych w §
11 pkt 1 Regulaminu przez Usługodawcę jest nieodpłatne.
2. Okres na jaki umowa zostaje zawarta:
2.1. umowa o świadczenie Usługi Elektronicznej
polegającej na umożliwieniu złożenia Zamówienia w Sklepie zawierana jest na
czas oznaczony i ulega rozwiązaniu z chwilą złożenia Zamówienia albo
zaprzestania jego składania przez Usługobiorcę,
2.2. umowa o świadczenie Usługi Elektronicznej
polegającej na korzystaniu z Newslettera zawierana jest na czas nieoznaczony,
2.3. umowa o świadczenie Usługi Elektronicznej
polegającej na umożliwieniu wysłaniu wiadomości do Usługodawcy za pośrednictwem
Formularza Kontaktowego zawierana jest na czas oznaczony i ulega rozwiązaniu z
chwilą wysłania wiadomości albo zaprzestania jej wysyłania przez Usługobiorcę.
3. Wymagania techniczne niezbędne do współpracy z
systemem teleinformatycznym, którym posługuje się Usługodawca:
3.1.
komputer (lub
urządzenie mobilne) z dostępem do Internetu,
3.2.
dostęp do
poczty elektronicznej,
3.3.
przeglądarka
internetowa,
3.4.
włączenie w
przeglądarce internetowej Cookies oraz Javascript.
4. Usługobiorca zobowiązany jest do korzystania ze
Sklepu w sposób zgodny z prawem i dobrymi obyczajami mając na uwadze
poszanowanie dóbr osobistych i praw własności intelektualnej osób trzecich.
5. Usługobiorca zobowiązany jest do wprowadzania
danych zgodnych ze stanem faktycznym.
6. Usługobiorcę obowiązuje zakaz dostarczania treści
o charakterze bezprawnym.
§ 13
REKLAMACJE
ZWIĄZANE ZE ŚWIADCZENIEM USŁUG ELEKTRONICZNYCH
1. Reklamacje związane ze świadczeniem Usług
Elektronicznych za pośrednictwem Sklepu Usługobiorca może składać za
pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: reklamacje@wildposter.pl
2. W powyższej wiadomości e-mail, należy podać jak
najwięcej informacji i okoliczności dotyczących przedmiotu reklamacji, w
szczególności rodzaj i datę wystąpienia nieprawidłowości oraz dane kontaktowe.
Podane informacje znacznie ułatwią i przyspieszą rozpatrzenie reklamacji przez
Usługodawcę.
3. Rozpatrzenie reklamacji przez Usługodawcę
następuje niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od momentu
zgłoszenia.
4. Odpowiedź Usługodawcy w sprawie reklamacji jest
wysyłana na adres e-mail Usługobiorcy podany w zgłoszeniu reklamacyjnym lub w
inny podany przez Usługobiorcę sposób.
§ 14
WARUNKI
ROZWIĄZYWANIA UMÓW O ŚWIADCZENIE USŁUG ELEKTRONICZNYCH
1. Wypowiedzenie umowy o świadczenie Usługi
Elektronicznej:
1.1. wypowiedzeniu może ulec umowa o świadczenie Usługi
Elektronicznej o charakterze ciągłym i bezterminowym (Newsletter),
1.2. Usługobiorca może wypowiedzieć umowę ze skutkiem
natychmiastowym i bez wskazywania przyczyn poprzez przesłanie stosownego
oświadczenia za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: reklamacje@wildposter.pl
1.3. Usługodawca może wypowiedzieć umowę o świadczenie
Usługi Elektronicznej o charakterze ciągłym i bezterminowym w przypadku, gdy
Usługobiorca narusza Regulamin, w szczególności, gdy dostarcza treści o
charakterze bezprawnym po bezskutecznym wcześniejszym wezwaniu do zaprzestania
naruszeń z wyznaczeniem odpowiedniego terminu. Umowa w takim wypadku wygasa po
upływie 7 dni od dnia złożenia oświadczenia woli o jej wypowiedzeniu (okres
wypowiedzenia).
1.4. wypowiedzenie prowadzi do ustania stosunku
prawnego ze skutkiem na przyszłość.
2. Usługodawca i Usługobiorca mogą rozwiązać umowę o
świadczenie Usługi Elektronicznej w każdym czasie w drodze porozumienia stron.
§ 15
WŁASNOŚĆ
INTELEKTUALNA
1. Wszystkie treści zamieszczone na stronie
internetowej pod adresem www.wildposter.pl korzystają z ochrony prawnoautorskiej
i (z zastrzeżeniem § 15 pkt 3 oraz
elementów zamieszczanych przez Usługobiorców, wykorzystywanych na zasadzie
licencji, przeniesienia majątkowych praw autorskich lub dozwolonego użytku) są własnością Karoliny Rębelskiej
wykonującej działalność nierejestrowaną, adres do doręczeń: ul. Lubelska 8/28, 93-129 Łódź. Usługobiorca ponosi pełną odpowiedzialność za
szkodę wyrządzoną Usługodawcy, będącą następstwem użycia jakiejkolwiek
zawartości strony www.wildposter.pl, bez zgody Usługodawcy.
2. Jakiekolwiek wykorzystanie przez kogokolwiek, bez
wyraźnej pisemnej zgody Usługodawcy, któregokolwiek z elementów składających
się na treść oraz zawartość strony www.wildposter.pl stanowi naruszenie prawa
autorskiego przysługującego Usługodawcy i skutkuje odpowiedzialnością cywilnoprawną
oraz karną.
3. Wszystkie nazwy handlowe, nazwy Produktów, nazwy
firm i ich logo użyte na stronie internetowej Sklepu pod adresem www.wildposter.pl
należą do ich właścicieli i są używane wyłącznie w celach identyfikacyjnych.
Mogą być one zastrzeżonymi znakami towarowymi. Wszystkie materiały, opisy i
zdjęcia prezentowane na stronie internetowej Sklepu pod adresem www.wildposter.pl
użyte są w celach informacyjnych.
§ 16
POSTANOWIENIA
KOŃCOWE
1. Umowy zawierane poprzez Sklep zawierane są zgodnie
z prawem polskim.
2. Niniejsza umowa podlega prawu
polskiemu. Wybór prawa nie pozbawia jednak Konsumentów zawierających niniejszą
umowę, praw wynikających z bezwzględnie obowiązujących przepisów prawa państwa,
w którym mają miejsce stałego pobytu.
3. W przypadku niezgodności jakiejkolwiek części
Regulaminu z obowiązującym prawem, w miejsce zakwestionowanego przepisu
Regulaminu zastosowanie mają właściwe przepisy prawa polskiego.
4. Wszelkie spory wynikłe z Umów Sprzedaży między
Sklepem, a Konsumentami będą rozstrzygane w pierwszej kolejności na drodze
negocjacji, z intencją polubownego zakończenia sporu, z uwzględnieniem ustawy o pozasądowym rozwiązywaniu sporów
konsumenckich. Jeśli jednak nie byłoby to możliwe, lub też byłoby
niesatysfakcjonujące dla którejkolwiek ze stron, spory będą rozstrzygane przez
właściwy sąd powszechny, zgodnie z pkt 5 niniejszego paragrafu.
5. Sądowe rozstrzyganie sporów:
5.1. ewentualne spory powstałe pomiędzy Usługodawcą, a
Usługobiorcą (Klientem) będącym jednocześnie Konsumentem lub podmiotem, o
którym mowa w §10 Regulaminu, zostają poddane sądom właściwym zgodnie z
przepisami kodeksu postępowania cywilnego z dnia 17 listopada 1964 r.,
5.2. ewentualne spory powstałe pomiędzy Usługodawcą, a
Usługobiorcą (Klientem) niebędącym jednocześnie Konsumentem, o którym mowa w §9
Regulaminu, zostają poddane sądowi właściwemu ze względu na siedzibę
Usługodawcy.
6. Klient będący Konsumentem ma również prawo do
skorzystania z pozasądowych sposobów rozstrzygania sporów w szczególności
poprzez złożenie po zakończeniu postępowania reklamacyjnego wniosku o wszczęcie
mediacji lub wniosku o rozpatrzenie sprawy przez sąd polubowny (wniosek można
pobrać na stronie internetowej http://www.uokik.gov.pl/download.php?plik=6223).
Wykaz Stałych Polubownych Sądów Konsumenckich działających przy Wojewódzkich
Inspektoratach Inspekcji Handlowej dostępny jest na stronie internetowej:
http://www.uokik.gov.pl/wazne_adresy.php#faq596. Konsument może skorzystać
także z bezpłatnej pomocy powiatowego (miejskiego) rzecznika konsumentów lub
organizacji społecznej, do której zadań statutowych należy ochrona
konsumentów. Pozasądowe dochodzenie roszczeń po zakończeniu postępowania
reklamacyjnego jest bezpłatne.
7. Konsument w celu polubownego rozwiązania sporu
może w szczególności złożyć skargę za pośrednictwem platformy internetowej ODR
(Online Dispute Resolution), dostępnej pod
adresem: http://ec.europa.eu/consumers/odr/.