REGULAMIN SKLEPU INTERNETOWEGO
WWW.WILDPOSTER.PL
§ 1
POSTANOWIENIA OGÓLNE
1. Sklep www.wildposter.pl działa na zasadach
określonych w niniejszym Regulaminie.
2. Regulamin określa warunki zawierania i
rozwiązywania Umów Sprzedaży Produktu oraz tryb postępowania reklamacyjnego, a
także rodzaje i zakres usług świadczonych drogą elektroniczną przez Sklep www.wildposter.pl,
zasady świadczenia tych usług, warunki zawierania i rozwiązywania umów o
świadczenie usług drogą elektroniczną.
3. Każdy Usługobiorca z chwilą podjęcia
czynności zmierzających do korzystania z Usług Elektronicznych Sklepu www.wildposter.pl
zobowiązany jest do przestrzegania postanowień niniejszego Regulaminu.
4. W sprawach nieuregulowanych w niniejszym
Regulaminie mają zastosowanie przepisy:
4.1. ustawy o świadczeniu usług drogą
elektroniczną z dnia 18 lipca 2002 r.,
4.2. ustawy o prawach konsumenta z dnia 30 maja
2014 r.,
4.3. ustawy o pozasądowym rozwiązywaniu sporów konsumenckich z dnia 23
września 2016 r.,
4.4. ustawy Kodeks cywilny z dnia 23 kwietnia
1964 r.
4.5. oraz inne właściwe przepisy prawa
polskiego.
§ 2
DEFINICJE ZAWARTE W REGULAMINIE
1. REGULAMIN – niniejszy
regulamin Sklepu.
2. SKLEP – Sklep
internetowy Usługodawcy działający pod adresem www.wildposter.pl
3. USŁUGA ELEKTRONICZNA – usługa świadczona drogą
elektroniczną przez Usługodawcę na rzecz Usługobiorcy za pośrednictwem Sklepu.
4. FORMULARZ KONTAKTOWY – formularz dostępny na stronie
internetowej www.wildposter.pl umożliwiający wysłanie wiadomości do
Usługodawcy.
5. FORMULARZ ZAMÓWIENIA – formularz dostępny na
stronie internetowej www.wildposter.pl umożliwiający złożenie Zamówienia.
6. NEWSLETTER – Usługa
Elektroniczna pozwalająca Usługobiorcy na subskrybowanie i otrzymywanie na
podany przez Usługobiorcę adres e-mail bezpłatnych informacji pochodzących od
Usługodawcy, dotyczących Sklepu oraz dostępnych w nim Produktów.
7. SPRZEDAWCA, USŁUGODAWCA – Patryk Rakowski
wykonujący działalność gospodarczą pod firmą WILD STUDIO PATRYK RAKOWSKI
wpisaną do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej
Rzeczypospolitej Polskiej prowadzonej przez ministra właściwego do spraw
gospodarki, miejsce wykonywania działalności oraz adres do doręczeń: ul. Lubelska 8/28, 93-129 Łódź, NIP:
7292734266, REGON: 386327064, adres poczty elektronicznej (e-mail): pracownia@wildposter.pl
8. USŁUGOBIORCA – osoba
fizyczna, osoba prawna albo jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości
prawnej, której ustawa przyznaje zdolność prawną korzystająca z Usługi
Elektronicznej.
9. KLIENT –
Usługobiorca, który zamierza zawrzeć lub zawarł Umowę Sprzedaży ze Sprzedawcą.
10. KONSUMENT – osoba
fizyczna, która dokonuje z przedsiębiorcą czynności prawnej niezwiązanej
bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.
11. PRZEDSIĘBIORCA – osoba fizyczna,
osoba prawna i jednostka organizacyjna niebędąca osobą prawną, której ustawa
przyznaje zdolność prawną, prowadząca we własnym imieniu działalność
gospodarczą lub zawodową.
12. PRODUKT – dostępna w
Sklepie rzecz ruchoma albo usługa, będąca przedmiotem Umowy Sprzedaży między
Klientem a Sprzedawcą.
13. UMOWA SPRZEDAŻY – Umowa Sprzedaży Produktu
zawarta między Klientem, a Sprzedawcą za pośrednictwem Sklepu.
14. ZAMÓWIENIE –
oświadczenie woli Klienta stanowiące ofertę zawarcia Umowy Sprzedaży Produktu
ze Sprzedawcą.
15. CENA – wartość
wyrażona w jednostkach pieniężnych, którą Klient jest obowiązany zapłacić
Sprzedawcy za Produkt.
§ 3
INFORMACJE DOTYCZĄCE PRODUKTÓW ORAZ ICH ZAMAWIANIA
1. Sklep www.wildposter.pl prowadzi sprzedaż
detaliczną oraz hurtową Produktów za pośrednictwem sieci Internet.
2. Produkty oferowane w Sklepie są nowe,
zgodne z umową i zostały legalnie wprowadzone na rynek polski.
3. Informacje znajdujące się na stronach
internetowych Sklepu nie stanowią oferty w rozumieniu przepisów prawa. Klient,
składając Zamówienie, składa ofertę kupna określonego Produktu na warunkach
podanych w jego opisie.
4. Cena Produktu uwidoczniona na stronie
internetowej Sklepu podana jest w złotych polskich (PLN) i zawiera wszystkie składniki, w tym podatek
VAT. Cena nie zawiera kosztów dostawy.
5. Cena Produktu uwidoczniona na stronie
Sklepu jest wiążąca w chwili złożenia przez Klienta Zamówienia. Cena ta nie
ulegnie zmianie niezależnie od zmian cen w Sklepie, które mogą się pojawić w
odniesieniu do poszczególnych Produktów po złożeniu przez Klienta Zamówienia.
6. Sprzedawca w sposób jednoznaczny informuje
Klientów o Cenach jednostkowych oraz promocjach i obniżkach Cen Produktów. Obok
informacji o obniżce Produktu, Sprzedawca uwidacznia najniższą Cenę tego
Produktu, która obowiązywała w okresie 30 dni przed wprowadzeniem obniżki, a
jeśli Produkt jest oferowany do sprzedaży w okresie krótszym niż 30 dni –
Sprzedawca uwidacznia najniższą Cenę Produktu, która obowiązywała w okresie od
dnia rozpoczęcia oferowania tego Produktu do sprzedaży do dnia wprowadzenia
obniżki.
7. Zamówienia można składać:
7.1. poprzez witrynę internetową za pomocą
Formularza Zamówień (Sklep www.wildposter.pl) – 24 godziny na dobę przez cały
rok,
7.2. za pośrednictwem poczty elektronicznej na
adres: pracownia@wildposter.pl
8. Warunkiem złożenia Zamówienia w Sklepie
przez Klienta jest zapoznanie się z Regulaminem i akceptacja jego postanowień w
czasie składania Zamówienia.
9. Produkty w promocji (wyprzedaży) posiadają
limitowaną liczbę sztuk i Zamówienia na nie będą realizowane według kolejności
ich wpływania aż do wyczerpania się zapasów danego Produktu.
§ 4
ZAWARCIE UMOWY SPRZEDAŻY
1. Do zawarcia Umowy Sprzedaży, niezbędne
jest wcześniejsze złożenie przez Klienta Zamówienia udostępnionymi przez
Sprzedawcę sposobami, zgodnie z § 3 pkt 7 oraz 9 Regulaminu.
2. Po złożeniu Zamówienia Sprzedawca
niezwłocznie potwierdza jego otrzymanie.
3. Potwierdzenie przyjęcia Zamówienia, o
którym mowa w pkt 2 niniejszego paragrafu powoduje związanie Klienta jego
Zamówieniem. Potwierdzenie otrzymania Zamówienia następuje poprzez przesłanie
wiadomości e-mail.
4. Potwierdzenie otrzymania Zamówienia
zawiera:
4.1. potwierdzenie wszystkich istotnych
elementów Zamówienia,
4.2. formularz odstąpienia od umowy,
4.3. niniejszy Regulamin zawierający pouczenie
o prawie do odstąpienia od umowy.
5. Z chwilą otrzymania przez Klienta
wiadomości e-mail, o której mowa w pkt 4 niniejszego paragrafu, zostaje zawarta
Umowa Sprzedaży między Klientem, a Sprzedawcą.
6. Każda Umowa Sprzedaży będzie potwierdzana
dowodem zakupu (faktura VAT), który będzie dołączany do Produktu i/lub wysyłany
pocztą elektroniczna na adres mailowy Klienta podany w Formularzu Zamówienia.
§ 5
SPOSOBY PŁATNOŚCI
1. Sprzedawca udostępnia płatność za
pośrednictwem elektronicznego systemu płatności (PayNow, BLIK).
2. W przypadku płatności za pośrednictwem
elektronicznego systemu płatności Klient dokonuje zapłaty przed rozpoczęciem
realizacji Zamówienia. Elektroniczny system płatności umożliwia dokonanie
płatności za pomocą karty kredytowej lub szybkiego przelewu z wybranych
polskich oraz zagranicznych banków.
3. Klient zobowiązany jest do dokonania
zapłaty Ceny z tytułu Umowy Sprzedaży w terminie 7 dni roboczych od dnia jej
zawarcia, chyba że Umowa Sprzedaży stanowi inaczej.
4. Produkt zostanie wysłany dopiero po jego
opłaceniu.
§ 6
KOSZT, TERMIN I SPOSOBY DOSTAWY PRODUKTU
1. Koszty dostawy Produktu, które pokrywa
Klient, są ustalane w trakcie procesu składania Zamówienia i są uzależnione od
wyboru sposobu płatności oraz sposobu dostawy zakupionego Produktu.
2. Na termin dostawy Produktu składa się czas
kompletowania Produktu oraz czas dostawy Produktu przez przewoźnika:
2.1. czas kompletowania Produktów wynosi od 1
do 7 dni roboczych od momentu pozytywnej autoryzacji transakcji przez
elektroniczny system płatności,
2.2. dostawa Produktów stanowiących rzeczy
ruchome przez przewoźnika następuje w terminie przez niego deklarowanym tj. od
1 do 2 dni roboczych od momentu nadania przesyłki (dostawa następuje wyłącznie
w dni robocze z wyłączeniem sobót, niedziel i świąt).
3. Zakupione w Sklepie Produkty są wysyłane na
terenie Polski oraz za granicę za pośrednictwem paczkomatów (InPost) lub firmy
kurierskiej.
§ 7
REKLAMACJA Z TYTUŁU BRAKU ZGODNOŚC PRODUKTU Z UMOWĄ
1.
Podstawa
i zakres odpowiedzialności Sprzedawcy wobec Klienta będącego Konsumentem lub
podmiotem, o którym mowa w § 10 Regulaminu z tytułu braku zgodności Produktu z
umową są określone w ustawie o prawach konsumenta z dnia 30 maja 2014 r.
2.
Podstawa
i zakres odpowiedzialności Sprzedawcy wobec Klienta będącego Przedsiębiorcą, o
którym mowa w § 9 z tytułu rękojmi są określone w ustawie Kodeks cywilny z dnia
23 kwietnia 1964 r.,
3.
Sprzedawca
jest odpowiedzialny wobec Klienta będącego Konsumentem lub podmiotem, o którym
mowa w § 10 Regulaminu za brak zgodności Produktu z umową istniejący w chwili
dostarczenia Produktu i ujawniony w ciągu 2 lat od tej chwili, chyba że termin
przydatności Produktu określony przez Sprzedawcę lub osoby działające w jego
imieniu jest dłuższy,
4.
Zawiadomienia
o braku zgodności Produktu z umową oraz zgłoszenie odpowiedniego żądania można
dokonać za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: reklamacje@wildposter.pl
lub pisemnie na adres: ul. Lubelska
8/28, 93-129 Łódź.
5.
W
powyższej wiadomości w formie pisemnej lub elektronicznej należy podać jak
najwięcej informacji i okoliczności dotyczących przedmiotu reklamacji, w
szczególności rodzaj i datę wystąpienia nieprawidłowości oraz dane kontaktowe.
Podane informacje znacznie ułatwią i przyspieszą rozpatrzenie reklamacji przez
Sprzedawcę,
6.
Dla
oceny niezgodności Produktu z umową, Konsument lub podmiot, o którym mowa w §
10 Regulaminu mają obowiązek udostępnić Produkt Sprzedawcy, a Sprzedawca
zobowiązany jest do odebrania go na swój koszt.
7.
Sprzedawca
ustosunkuje się do żądania Klienta niezwłocznie, nie później niż w terminie 14
dni od momentu zgłoszenia reklamacji.
8.
W
przypadku reklamacji Klienta będącego Konsumentem lub podmiotem, o którym mowa
w § 10 Regulaminu – nierozpatrzenie reklamacji w terminie 14 dni od jej
zgłoszenia jest jednoznaczne z jej uwzględnieniem.
9.
Klient będący Konsumentem lub podmiotem, o którym
mowa w § 10 może żądać w pierwszej kolejności wymiany lub naprawienia Produktu
przez Sprzedawcę. Obniżenia ceny oraz odstąpienia od umowy Klient może żądać
wyłącznie w przypadkach wskazanych w ustawie o prawach konsumenta z dnia 30
maja 2014 r. (m.in. w przypadku, gdy niezgodność towaru z umową jest istotna,
gdy Sprzedawca odmówił doprowadzenia towaru do zgodności z umową lub gdy brak
zgodności towaru z umową występuje nadal, pomimo że sprzedawca próbował już
doprowadzić towar do zgodności z umową).
10. W związku z uzasadnioną reklamacją Klienta
będącego Konsumentem lub podmiotem, o którym mowa w § 10 Regulaminu Sprzedawca
odpowiednio:
a)
pokrywa
koszty naprawy lub wymiany oraz ponownego dostarczenia Produktu do Klienta,
b)
obniża
cenę Produktu (obniżona Cena musi pozostawać w proporcji Ceny towaru zgodnego z
umową do towaru niezgodnego z umową) i zwraca Konsumentowi lub
podmiotowi, o którym mowa w § 10 wartość obniżonej Ceny najpóźniej w
terminie 14 dni od otrzymania oświadczenia o obniżeniu Ceny od Konsumenta lub
podmiotu, o którym mowa w § 10,
c)
w
przypadku odstąpienia od umowy przez Konsumenta lub podmiot, o którym mowa w §
10 – Sprzedawca zwraca mu Cenę Produktu najpóźniej w terminie 14 dni od dnia
otrzymania zwracanego towaru lub dowodu jego odesłania. W razie odstąpienia od
umowy, Konsument lub podmiot, o którym mowa w § 10 zobowiązany jest
niezwłocznie zwrócić towar do Sprzedawcy na koszt Sprzedawcy.
2. Odpowiedź na reklamację jest przekazywana na papierze lub innym trwałym
nośniku np. wiadomość mailowa lub SMS.
§ 8
PRAWO ODSTĄPIENIA OD UMOWY
1. Z zastrzeżeniem pkt 10 niniejszego paragrafu, Klient będący
jednocześnie Konsumentem lub podmiotem, o którym mowa w § 10 Regulaminu, który
zawarł umowę na odległość, może od niej odstąpić bez podania przyczyn,
składając stosowne oświadczenie w terminie 14 dni. Do zachowania tego terminu
wystarczy wysłanie udostępnionego przez Sklep oświadczenia o odstąpieniu od
umowy.
2. W razie odstąpienia od umowy, Umowa
Sprzedaży jest uważana za niezawartą, a Konsument lub podmiot, o którym mowa w
§ 10 Regulaminu mają obowiązek zwrócić Produkt Sprzedawcy lub przekazać go
osobie upoważnionej przez Sprzedawcę do odbioru niezwłocznie, jednak nie
później niż 14 dni od dnia, w którym odstąpił od umowy, chyba że Sprzedawca
zaproponował, że sam odbierze Produkt. Do zachowania terminu wystarczy
odesłanie Produktu przed jego upływem.
3. W przypadku odstąpienia od Umowy Sprzedaży
należy dokonać zwrotu Produktu na adres:
ul. Lubelska 8/28, 93-129 Łódź.
4. Konsument lub podmiot, o którym mowa w §
10 Regulaminu, ponoszą odpowiedzialność za zmniejszenie wartości Produktu
będące wynikiem korzystania z niego w sposób wykraczający poza konieczny do
stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania Produktu, chyba że Sprzedawca
nie poinformował Konsumenta lub podmiotu, o którym mowa w § 10 o sposobie i
terminie wykonania prawa odstąpienia od umowy, a także nie udostępnił mu wzoru
formularza odstąpienia od umowy. W celu stwierdzenia charakteru, cech i
funkcjonowania Produktów Konsument lub podmiot, o którym mowa w § 10
Regulaminu, powinni obchodzić się z Produktami i sprawdzać je tylko w taki sam
sposób, w jaki mogliby to zrobić w sklepie stacjonarnym.
5. Z zastrzeżeniem pkt 6 oraz 8 niniejszego
paragrafu, Sprzedawca dokona zwrotu wartości Produktu wraz z kosztami jego
dostawy przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył Konsument,
chyba że Konsument lub podmiot, o którym mowa w § 10 Regulaminu, wyraźnie
zgodzili się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla nich z żadnymi
kosztami. Z zastrzeżeniem pkt 7 niniejszego paragrafu, zwrot nastąpi
niezwłocznie, a najpóźniej w terminie 14 dni od momentu otrzymania przez
Sprzedawcę oświadczenia o odstąpieniu od Umowy Sprzedaży.
6. Jeżeli Konsument lub podmiot, o którym
mowa w § 10 Regulaminu, wybrali sposób dostawy Produktu inny niż najtańszy
zwykły sposób dostarczenia oferowany przez Sklep, Sprzedawca nie jest
zobowiązany do zwrotu im, poniesionych przez nich dodatkowych kosztów.
7. Jeżeli Sprzedawca nie zaproponował, że sam
odbierze Produkt od Konsumenta lub podmiotu, o którym mowa w § 10 Regulaminu,
może wstrzymać się ze zwrotem płatności otrzymanych od Konsumenta do chwili
otrzymania rzeczy z powrotem lub dostarczenia przez Konsumenta lub podmiot, o
którym mowa w § 10 Regulaminu, dowodu jej odesłania, w zależności od tego,
które zdarzenie nastąpi wcześniej.
8. Konsument lub podmiot, o którym mowa w §
10 Regulaminu, odstępujący od Umowy Sprzedaży, zgodnie z pkt 1 niniejszego
paragrafu, ponoszą jedynie koszty odesłania Produktu do Sprzedawcy.
9. Termin czternastodniowy, w którym
Konsument lub podmiot, o którym mowa w § 10 Regulaminu, mogą odstąpić od umowy,
liczy się:
9.1. dla umowy, w wykonaniu której Sprzedawca
wydaje Produkt będąc zobowiązanym do przeniesienia jego własności – od dnia, w
którym Konsument lub podmiot, o którym mowa w § 10 Regulaminu (lub wskazana
przez nich osoba trzecia inna niż przewoźnik) objął Produkt w posiadanie,
9.2. dla umowy, która obejmuje wiele Produktów
które są dostarczane osobno, partiami lub w częściach – od objęcia w posiadanie
ostatniego Produktu, jego partii lub części,
9.3. dla umowy polegającej na regularnym
dostarczaniu Produktu przez czas oznaczony – od objęcia w posiadanie pierwszego
z Produktów,
9.4. dla pozostałych umów – od dnia zawarcia
umowy.
10. Prawo odstąpienia od umowy zawartej na
odległość nie przysługuje Konsumentowi lub podmiotowi, o którym mowa w § 10
Regulaminu, w wypadku Umowy Sprzedaży:
10.1.
w
której przedmiotem świadczenia jest towar nieprefabrykowany, wyprodukowany
według specyfikacji konsumenta lub służący zaspokojeniu jego
zindywidualizowanych potrzeb,
10.2.
w
której przedmiotem świadczenia jest towar dostarczany w zapieczętowanym
opakowaniu, którego po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na
ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało
otwarte po dostarczeniu,
10.3.
w
której przedmiotem świadczenia są towary, które po dostarczeniu, ze względu na
swój charakter, zostają nierozłącznie
połączone z innymi rzeczami,
10.4.
o
świadczenie usług, za które Konsument jest zobowiązany do zapłaty ceny, jeżeli
przedsiębiorca wykonał w pełni usługę za wyraźną i uprzednią zgodą Konsumenta,
który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu
świadczenia przez przedsiębiorcę utraci prawo odstąpienia od umowy i przyjął to
do wiadomości,
10.5.
w
której przedmiotem świadczenia jest towar ulegający szybkiemu zepsuciu lub
mający krótki termin przydatności do użycia.
11. Prawo odstąpienia od Umowy Sprzedaży
przysługuje zarówno Sprzedawcy, jak i Klientowi, w przypadku niewykonania przez
drugą stronę umowy swojego zobowiązania w terminie ściśle określonym.
§ 9
POSTANOWIENIA DOTYCZĄCE PRZEDSIĘBIORCÓW (B2B)
1. W niniejszym paragrafie zawarto
postanowienia dotyczące wyłącznie przedsiębiorców nieobjętych ochroną
wynikającą z Ustawy o prawach konsumenta, o której mowa w § 10 Regulaminu.
2. Sprzedawcy przysługuje prawo odstąpienia
od Umowy Sprzedaży zawartej z Klientem niebędącym Konsumentem w terminie 14 dni
roboczych od dnia jej zawarcia. Odstąpienie od Umowy Sprzedaży w tym wypadku
może nastąpić bez podania przyczyny i nie rodzi po stronie Klienta niebędącego
Konsumentem żadnych roszczeń w stosunku do Sprzedawcy.
3. Sprzedawca ma prawo ograniczyć w stosunku
do Klientów niebędących Konsumentami udostępnione przez niego sposoby
płatności, w tym także wymagać dokonania przedpłaty części bądź całości ceny
sprzedaży bez względu na wybrany przez Klienta sposób płatności oraz fakt
zawarcia Umowy Sprzedaży.
4. Korzyści i ciężary związane z Produktem
oraz niebezpieczeństwo przypadkowej utraty lub uszkodzenia Produktu przechodzą
na Klienta niebędącego Konsumentem z chwilą wydania przez Sprzedawcę Produktu
przewoźnikowi. Sprzedawca w takim wypadku nie ponosi odpowiedzialności za
utratę, ubytek lub uszkodzenie Produktu powstałe od momentu przyjęcia Produktu
do przewozu aż do wydania go Klientowi, jak również za opóźnienie w przewozie
przesyłki.
5. W przypadku wysłania Produktu do Klienta
za pośrednictwem przewoźnika Klient niebędący Konsumentem jest zobowiązany
zbadać przesyłkę w czasie i w sposób przyjęty przy przesyłkach tego rodzaju.
Jeżeli stwierdzi, że w czasie przewozu nastąpił ubytek lub uszkodzenie
Produktu, obowiązany jest dokonać wszelkich czynności niezbędnych do ustalenia
odpowiedzialności przewoźnika.
6. Usługodawca może wypowiedzieć umowę o
świadczenie Usługi Elektronicznej ze skutkiem natychmiastowym i bez wskazywania
przyczyn poprzez przesłanie Usługobiorcy niebędącemu Konsumentem oświadczenia o
wypowiedzeniu.
§ 10
POSTANOWIENIA DOTYCZĄCE PRZEDSIĘBIORCÓW NA PRAWACH KONSUMENTÓW
1.
Przedsiębiorca prowadzący jednoosobową działalność
gospodarczą (niniejszy paragraf nie dotyczy spółek handlowych) jest objęty
ochroną przewidzianą Ustawą o prawach konsumenta pod warunkiem, że umowa, którą
zawiera ze Sprzedawcą jest bezpośrednio związana z jego działalnością
gospodarczą, ale z treści tej umowy wynika, że nie ma ona dla niego charakteru
zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez niego
działalności gospodarczej.
2.
Osoba prowadząca działalność gospodarczą, o której
mowa w pkt 1 niniejszego paragrafu jest objęta ochroną wyłącznie w zakresie:
2.1.
niedozwolonych postanowień umownych,
2.2.
odpowiedzialności z tytułu braku zgodności Produktu
z umową,
2.3.
prawa odstąpienia od umowy zawartej na odległość,
2.4.
zasad dotyczących umowy o dostarczanie treści
cyfrowej lub usługi cyfrowej.
3.
Przedsiębiorca, o którym mowa w pkt 1 niniejszego
paragrafu traci uprawnienia z tytułu ochrony konsumenckiej w przypadku, gdy
Umowa Sprzedaży, którą zawarł ze Sprzedawcą posiada charakter zawodowy, który
jest weryfikowany na podstawie wpisu tego przedsiębiorcy w Centralnej Ewidencji i
Informacji o Działalności Gospodarczej Rzeczypospolitej Polskiej, w
szczególności wskazanych tam kodów Polskiej Klasyfikacji Działalności.
4.
Przedsiębiorcy, o których mowa w pkt 1 niniejszego
paragrafu nie są objęci ochroną instytucjonalną zapewnioną dla Konsumentów
przez powiatowych rzeczników praw konsumenta jak również Prezesa UOKiK.
§ 11
RODZAJ I ZAKRES USŁUG ELEKTRONICZNYCH
1. Usługodawca umożliwia za pośrednictwem
Sklepu korzystanie z Usług Elektronicznych takich jak:
1.1. zawieranie Umów Sprzedaży Produktu,
1.2. Newsletter,
1.3. wysłanie wiadomości za pośrednictwem
Formularza Kontaktowego.
2. Świadczenie Usług Elektronicznych na rzecz
Usługobiorców w Sklepie odbywa się na warunkach określonych w Regulaminie.
3. Usługodawca ma prawo do zamieszczania na
stronie internetowej Sklepu treści reklamowych. Treści te, stanowią integralną
część Sklepu i prezentowanych w nim materiałów.
§ 12
WARUNKI ŚWIADCZENIA I ZAWIERANIA UMÓW O ŚWIADCZENIE USŁUG ELEKTRONICZNYCH
1. Świadczenie Usług Elektronicznych
określonych w § 11 pkt 1 Regulaminu przez Usługodawcę jest nieodpłatne.
2. Okres na jaki umowa zostaje zawarta:
2.1. umowa o świadczenie Usługi Elektronicznej
polegającej na umożliwieniu złożenia Zamówienia w Sklepie zawierana jest na
czas oznaczony i ulega rozwiązaniu z chwilą złożenia Zamówienia albo
zaprzestania jego składania przez Usługobiorcę,
2.2. umowa o świadczenie Usługi Elektronicznej
polegającej na korzystaniu z Newslettera zawierana jest na czas nieoznaczony,
2.3. umowa o świadczenie Usługi Elektronicznej
polegającej na umożliwieniu wysłaniu wiadomości do Usługodawcy za pośrednictwem
Formularza Kontaktowego zawierana jest na czas oznaczony i ulega rozwiązaniu z
chwilą wysłania wiadomości albo zaprzestania jej wysyłania przez Usługobiorcę.
3. Wymagania techniczne niezbędne do
współpracy z systemem teleinformatycznym, którym posługuje się Usługodawca:
3.1. komputer (lub urządzenie mobilne) z
dostępem do Internetu,
3.2. dostęp do poczty elektronicznej,
3.3. przeglądarka internetowa,
3.4. włączenie w przeglądarce internetowej
Cookies oraz Javascript.
4. Usługobiorca zobowiązany jest do
korzystania ze Sklepu w sposób zgodny z prawem i dobrymi obyczajami mając na
uwadze poszanowanie dóbr osobistych i praw własności intelektualnej osób
trzecich.
5. Usługobiorca zobowiązany jest do
wprowadzania danych zgodnych ze stanem faktycznym.
6. Usługobiorcę obowiązuje zakaz dostarczania
treści o charakterze bezprawnym.
§ 13
REKLAMACJE ZWIĄZANE ZE ŚWIADCZENIEM USŁUG ELEKTRONICZNYCH
1. Reklamacje związane ze świadczeniem Usług
Elektronicznych za pośrednictwem Sklepu Usługobiorca może składać za
pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: reklamacje@wildposter.pl
2. W powyższej wiadomości e-mail, należy
podać jak najwięcej informacji i okoliczności dotyczących przedmiotu
reklamacji, w szczególności rodzaj i datę wystąpienia nieprawidłowości oraz
dane kontaktowe. Podane informacje znacznie ułatwią i przyspieszą rozpatrzenie
reklamacji przez Usługodawcę.
3. Rozpatrzenie reklamacji przez Usługodawcę
następuje niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od momentu
zgłoszenia.
4. Odpowiedź Usługodawcy w sprawie reklamacji
jest wysyłana na adres e-mail Usługobiorcy podany w zgłoszeniu reklamacyjnym
lub w inny podany przez Usługobiorcę sposób.
§ 14
WARUNKI ROZWIĄZYWANIA UMÓW O ŚWIADCZENIE USŁUG ELEKTRONICZNYCH
1. Wypowiedzenie umowy o świadczenie Usługi
Elektronicznej:
1.1. wypowiedzeniu może ulec umowa o
świadczenie Usługi Elektronicznej o charakterze ciągłym i bezterminowym (Newsletter),
1.2. Usługobiorca może wypowiedzieć umowę ze
skutkiem natychmiastowym i bez wskazywania przyczyn poprzez przesłanie
stosownego oświadczenia za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: reklamacje@wildposter.pl
1.3. Usługodawca może wypowiedzieć umowę o
świadczenie Usługi Elektronicznej o charakterze ciągłym i bezterminowym w
przypadku, gdy Usługobiorca narusza Regulamin, w szczególności, gdy dostarcza
treści o charakterze bezprawnym po bezskutecznym wcześniejszym wezwaniu do
zaprzestania naruszeń z wyznaczeniem odpowiedniego terminu. Umowa w takim
wypadku wygasa po upływie 7 dni od dnia złożenia oświadczenia woli o jej
wypowiedzeniu (okres wypowiedzenia).
1.4. wypowiedzenie prowadzi do ustania stosunku
prawnego ze skutkiem na przyszłość.
2. Usługodawca i Usługobiorca mogą rozwiązać
umowę o świadczenie Usługi Elektronicznej w każdym czasie w drodze porozumienia
stron.
§ 15
WŁASNOŚĆ INTELEKTUALNA
1. Wszystkie treści zamieszczone na stronie
internetowej pod adresem www.wildposter.pl korzystają z ochrony prawnoautorskiej
i (z zastrzeżeniem § 15 pkt 3 oraz
elementów zamieszczanych przez Usługobiorców, wykorzystywanych na zasadzie
licencji, przeniesienia majątkowych praw autorskich lub dozwolonego użytku) są własnością Patryka Rakowskiego
wykonującego działalność gospodarczą pod firmą WILD STUDIO PATRYK RAKOWSKI
wpisaną do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej
Rzeczypospolitej Polskiej prowadzonej przez ministra właściwego do spraw
gospodarki, miejsce wykonywania działalności oraz adres do doręczeń: ul. Lubelska 8/28, 93-129 Łódź, NIP:
7292734266, REGON: 386327064. Usługobiorca ponosi pełną odpowiedzialność za szkodę wyrządzoną
Usługodawcy, będącą następstwem użycia jakiejkolwiek zawartości strony www.wildposter.pl,
bez zgody Usługodawcy.
2. Jakiekolwiek wykorzystanie przez
kogokolwiek, bez wyraźnej pisemnej zgody Usługodawcy, któregokolwiek z
elementów składających się na treść oraz zawartość strony www.wildposter.pl stanowi
naruszenie prawa autorskiego przysługującego Usługodawcy i skutkuje
odpowiedzialnością cywilnoprawną oraz karną.
3. Wszystkie nazwy handlowe, nazwy Produktów,
nazwy firm i ich logo użyte na stronie internetowej Sklepu pod adresem www.wildposter.pl
należą do ich właścicieli i są używane wyłącznie w celach identyfikacyjnych.
Mogą być one zastrzeżonymi znakami towarowymi. Wszystkie materiały, opisy i
zdjęcia prezentowane na stronie internetowej Sklepu pod adresem www.wildposter.pl
użyte są w celach informacyjnych.
§ 16
POSTANOWIENIA KOŃCOWE
1. Umowy zawierane poprzez Sklep zawierane są
zgodnie z prawem polskim.
2. Niniejsza umowa podlega prawu
polskiemu. Wybór prawa nie pozbawia jednak Konsumentów zawierających niniejszą
umowę, praw wynikających z bezwzględnie obowiązujących przepisów prawa państwa,
w którym mają miejsce stałego pobytu.
3. W przypadku niezgodności jakiejkolwiek
części Regulaminu z obowiązującym prawem, w miejsce zakwestionowanego przepisu
Regulaminu zastosowanie mają właściwe przepisy prawa polskiego.
4. Wszelkie spory wynikłe z Umów Sprzedaży
między Sklepem, a Konsumentami będą rozstrzygane w pierwszej kolejności na
drodze negocjacji, z intencją polubownego zakończenia sporu, z uwzględnieniem
ustawy o pozasądowym rozwiązywaniu
sporów konsumenckich. Jeśli jednak nie byłoby to możliwe, lub też byłoby
niesatysfakcjonujące dla którejkolwiek ze stron, spory będą rozstrzygane przez
właściwy sąd powszechny, zgodnie z pkt 5 niniejszego paragrafu.
5. Sądowe rozstrzyganie sporów:
5.1. ewentualne spory powstałe pomiędzy Usługodawcą,
a Usługobiorcą (Klientem) będącym jednocześnie Konsumentem lub podmiotem, o
którym mowa w §10 Regulaminu, zostają poddane sądom właściwym zgodnie z
przepisami kodeksu postępowania cywilnego z dnia 17 listopada 1964 r.,
5.2. ewentualne spory powstałe pomiędzy
Usługodawcą, a Usługobiorcą (Klientem) niebędącym jednocześnie Konsumentem, o
którym mowa w §9 Regulaminu, zostają poddane sądowi właściwemu ze względu na
siedzibę Usługodawcy.
6. Klient będący Konsumentem ma również prawo
do skorzystania z pozasądowych sposobów rozstrzygania sporów w szczególności
poprzez złożenie po zakończeniu postępowania reklamacyjnego wniosku o wszczęcie
mediacji lub wniosku o rozpatrzenie sprawy przez sąd polubowny (wniosek można
pobrać na stronie internetowej http://www.uokik.gov.pl/download.php?plik=6223).
Wykaz Stałych Polubownych Sądów Konsumenckich działających przy Wojewódzkich
Inspektoratach Inspekcji Handlowej dostępny jest na stronie internetowej:
http://www.uokik.gov.pl/wazne_adresy.php#faq596. Konsument może skorzystać
także z bezpłatnej pomocy powiatowego (miejskiego) rzecznika konsumentów lub
organizacji społecznej, do której zadań statutowych należy ochrona
konsumentów. Pozasądowe dochodzenie roszczeń po zakończeniu postępowania
reklamacyjnego jest bezpłatne.
7. Konsument w celu polubownego rozwiązania
sporu może w szczególności złożyć skargę za pośrednictwem platformy
internetowej ODR (Online Dispute Resolution), dostępnej pod
adresem: http://ec.europa.eu/consumers/odr/.